australiaa.reismee.nl

koffie date en koningsdag

Op maandag werkte Amanda thuis. Jack is dan altijd at minder dus probeer ik zo veel mogelijk weg te zijn met hem.

Na Jack zijn voetbal training zijn we dan ook at winkels af gegaan. Ik moest namelijk nog wat inkopen doen voor Moederdag die er aan kwam. Hier zijn we de hele ochtend zoet mee geweest.

Na Jack zijn slaapje zijn we in de auto gestapt en naar een park met speeltuin gereden. Het was alleen een druilerige dag met op en af regen. Zo ook toen we de auto uit stapten bij het park begon het te regen. De meesten koffie zaakjes gaan hier om 15:00 dicht. Het was 15:30 en gelukkig vond ik nog een koffie zaak op de hoek van de straat die nog tot 16:00 open was. Ik vertelde Jack dat we eerst nog iets anders gingen doen en we renden naar binnen. Ik bestelden mijn koffie en een babyccino (opgeschuimde melk)voor Jack. Na een tijdje vroeg hij of mijn koffie bijna klaar as en of we dan naar het park konden. Ik vertelden hem dat ik ook een kleine verassing voor hem had. Nadat ik hem had verteld dat ik ook een babyccino voor hem had gehaald waren zijn ogen helemaal aan het twinkelen :). We gingen zitten en wachten op onze koffie. Op beide bekers zat een marshmallow en voor ik het wist was die van mij al weg ;0.

De hele tent wist dat Jack koffie aan het drinken was want na iedere slok werd er geroepen 'mmmhhh jammie koffie'.

Na de koffie was het gelukkig weer droog en had Jack een uurtje in de speeltuin gespeeld en rond gekrost op zijn fiets. Op de terug weg naar de auto zagen e zelfs nog een regenboog!

Dinsdag was het Anzac day, Dit is een nationale feestdag at dus inhield dat ik een dagje vrij was. Ik was op tijd naar de stad gereden want hier had ik met Anouk afgesproken om de parade te kijken. Daarna zijn we naar Anouk haar huis gegaan en hebben we daar de rest van de dag gezeten.

Woensdag heb ik geknutseld met Jack. Dit probeer ik toch wel 1x per week te doen. Omdat Jack de kleuren nog niet kent heb ik daar maar een 'thema' van gemaakt en ben ik me meer op kleuren aan het richten met hem.

Donderdag was het dan echt Koningsdag. Een groepje Nederlanders had een bbq geregeld waar ik me bij heb aangesloten. Daarna zouden we nog op stap gaan dus had ik van te voren een hostel in de stad geboekt zodat ik niet met de laatste trein naar huis hoefde (als ik die niet zou missen..). Met het Ov ben ik naar de stad gegaan en heb ik mij zelf ingecheckt. Daarna had ik met een jongen afgesproken die ook in een hostel zat om samen nog at boodschappen te halen en naar de bbq te gaan. Iedereen had zijn eigen eten en drinken mee genomen. Na de bbq zijn we de stad in gegaan. Het was een zeer geslaagde avond!

Vrijdag had ik om 11:00 weer uitgecheckt en ben ik naar South-Bank gegaan. Hier heb ik de rest van de middag bij het openbare zwembad gelegen in de stad. Omdat Sam en Amanda in de stad werken had ik gevraagd of ik met hen weer mee terug kon rijden. Dit was natuurlijk geen probleem en scheelden mij weer reistijd en kosten.

Zaterdag zijn we vertrokken met het gezin naar Inskip. En jawel, een uur later dan er werd gezegd..... We hadden namelijk een kampeer weekend gepland. Dit was 3 uur rijden en nadat we waren aangekomen hebben we de tenten opgezet. Het was een bepaald stuk met bomen en zand en als je een leuk plekje ziet mag je daar je kamp op zetten. We zaten een paar honderd meter van het strand dus hier hebben we even gezeten. Daarna zijn we op tijd begonnen met de avond routine. Er zijn namelijk geen douches en alleen maar drop toilets. We hadden de portable shower van de ouders van Sam geleend. Je vult een emmer met koud water, doet daar een beetje gekookt water bij en dan kun je je douchen. Het is niet veel water en ook niet lang douchen maar een beetje water en zeep doet wonderen. Jack had niet geslapen in de middag en na zijn avondeten en bad viel hij dan ook al in slaap om 18:00 in de stoel. Omdat het hier rond 17:00/17:30 nu al donker begint te worden eindigt je dag ook vroeg als je gaat kamperen.

Sam het het kampvuur aangemaakt en daar hebben we roasted pork belly op gemaakt met geroosterde aardappeltjes en groenten. Dit was smaakten ons erg goed ;).

Zondag zijn we vooral veel op het strand geweest en heb ik daar met Jack gespeeld. Aan het einde van de middag begonnen Sam en Amanda met de avond routine en was Jack een beetje verveeld. Ik nam hem mee naar het strand en daar hebben we kastelen gebouwd en versierd met schelpjes. Ondertussen waren Sam en Amanda klaar met douchen en was het mijn beurt. Zij deden Jack in bad en daarna zijn we naar het dorpje gegaan om een drankje te doen. Hier viel Jack bij Sam in slaap, Dit was dus een rustig avondje ;). Daarna zijn we naar een Italiaan gegaan en hebben we hier wat gegeten. Ondertussen was Jack weer wakker aan het worden en heeft hij ook at gegeten. Daarna weer terug naar huis en hoopten we eigenlijk dat Jack weer in slaap zou vallen in de auto. Dit gebeurde natuurlijk niet want meneer had praatjes voor 10. Amanda heeft hem in bed gelegd toen we weer terug kwamen en hij viel gelukkig weer snel in slaap. Ik heb met Sam nog een tijdje bij het vuur gezeten en gezellig gekletst.

Maandag was ook weer een officiële feestdag. Daarom hebben we maandag ochtend alle spullen weer ingepakt. Jack liep een beetje in de weg dus ben ik met hem rondjes gaan lopen en weer naar het strand gegaan tot dat alles zo ver was ingepakt. In het dorpje zijn we gestopt voor ontbijt en hebben daarna onze weg vervolgd naar huis. We hebben we wel wat langer over gedaan door de drukte op de weg. Sam had op een gegeven moment geen zin om langer te wachten en is een bospad ingereden voor een wat kortere route. Dat geen probleem met een 4x4 ;).

Eenmaal thuis hebben we wasjes gedraaid en heb ik weer een heerlijke douche genomen en even rustig aan gedaan.

Echt dubbel en dwars genoten van dit weekendje weg!

Reacties

Reacties

Silvia

Zo leuk om je verhalen mee te beleven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!