australiaa.reismee.nl

picknicken

Doordeweeks is er niet veel bijzonders gebeurd.

Maandag ben ik weer met Jack naar voetbal gegaan en hebben wij vast wat spulletjes gehaald voor Moederdag. Dinsdag ochtend ben ik weer met jack naar story time gegaan in de bibliotheek.

Woensdag ochtend ben ik met Jack naar de supermarkt gegaan. Hij op zijn loopfiets en ik lopend. Ik had namelijk bedacht om in de middag na zijn slaapje te gaan picknicken. Ik haalde wat crackertjes, kaasje, worstjes.

Na jack zijn slaapje zijn we in de auto gestapt en naar een veldje gereden. Ook had ik wat zandbak spulletjes van Jack mee genomen want er is een klein strandje.

Zaterdag ochtend verveelde ik mij een beetje en zag dat een andere vriendin zich ook verveelde. Helaas hadden we beiden geen auto dus konden we niet zo veel doen. Amanda was eerder thuis dan ik had verwacht met de auto dus liet ik Sam weten dat ik wel weer een auto had. We overlegden wat en kwamen er op uit dat ik naar Sam zou gaan. Ik pakte mijn spullen en ben meteen naar Sam geregen. Dit was 1,5 uur rijden. Normaal zou ik dat in Nederland niet zo snel doen maar ben hier nu al zo gewend aan de afstanden dat dit nu dicht bij is voor mij. Aangekomen bij Sam zijn we naar een winkelstraatje gegaan. Ook dit was nog eventjes rijden want Sam woont op een berg. We hebben ergens wat gedronken en gezellig gekletst en zijn daarna de zonsondergang gaan kijken. Omdat je boven op een berg staat is echt uitzicht prachtig.

Daarna zijn we naar een Italiaan gegaan en hebben daar wat gegeten. Na het eten hebben we nog wat snacks gehaald en zijn daarna bij Sam thuis op de bank geploft en hebben we spelletjes gespeeld.

Zondag ben ik samen met Sam naar Brisbane gereden omdat we een paar dagen eerder al hadden afgesproken om samen te gaan lunchen met Anouk. Het was alleen erg druk in de stad want alle football wedstrijden van de competitie werden dit weekend van vrijdag t/m zondag in de stad gespeeld. Er komen dus mensen over heel Australië naar Brisbane om hun team aan te moedigen.

We hebben ergens gezellig gezeten en zijn daarna ergens nog wat gaan drinken. Er hing een groot scherm waar de wedstrijden op uitgezonden werden, zo kregen we toch nog iets mee van alle wedstrijden. Toen we net waren begonnen aan een potje skipbo begon het zo hard te regenen. Iedereen probeerde een droog plekje op te zoeken en het personeel was aan het rondrennen om wat spulletjes naar binnen te halen. Toen we gingen schuilen kwamen we aan een tafel te zitten bij een anderen man. Hier kwamen we mee in gesprek. Hij werkt als docent op een middelbaren school hier en hij vroeg zich af welk spelletje we aan het spelen waren. We legden de regels uit en hij wilde wel mee spelen. Zo speelden we een paar potjes skipbo voordat ik weer naar huis ging.

Thuis hebben we ons avond eten op de bank gegeten omdat Amanda en Sam natuurlijk alle wedstrijden wilden kijken :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!