australiaa.reismee.nl

Knutselen en kamperen

De maandag morgen startte we weer met voetbal. In de middag waren we thuis gebleven en had ik bedacht om een modderpoel te maken. Met de tuinslang maakten ik een stukje gras nat en al snel ontstond er wat modder. De week er voor was ik met Amanda en Jack mee geweest om nieuwe schoenen te halen en ook nieuwe regen laarzen. Jack weigerde alleen om ze aan te trekken. Er was een regel als Jack in de modder wilden spelen. Regen schoenen aan. Er werd wat tegen gestribbeld maar al snel sprong hij in zijn laarzen en kon hij los gaan. Na een tijdje was ik Jack zijn eten gaan klaar maken en bleef jack nog even met de modder spelen. Ik hoorde vanuit de keuken alleen maar gejoel, gegiechel en geschreeuw.

Dinsdag ochtend zijn we naar de bied gegaan voor story time. Daarna thuis weer gelunchte en is Jack in slaap gevallen. Na een tijdje heb ik hem in de auto getild en naar de stad gereden. Ik had namelijk weer afgesproken met Anouk zodat haar host kid en Jack weer samen konden spelen. Toen we er waren heb ik Jack wakker gemaakt en had hij even wat tijd nodig maar is daarna lekker gaan spelen. In de poppen wagen zat Anouk haar host kid en Jack duwde de wagen overal heen :).

Woensdag had ik geen auto en zijn we thuis gebleven. We zijn een grote ronden gaan doen. Ik wandelen en Jack op zijn fiets. Halverwege hebben we een break genomen en bootjes gekeken voordat we weer verder gingen. In de middag hebben we geknutseld. Dit keer een leeuw van een papieren bordje. In de avond heb ik mijn spullen gepakt want de volgende ochtend zouden we vroeg vertrekken.

Vrijdag: Zoals ik al zij zouden we vroeg gaan. Ik stond klaar op het tijdstip dat ik klaar moest staan alleennnnnn. Moesten allen camping spullen nog gepakt worden, de auto moest nog ingeladen worden en Sam was nog niet klaar. Deze keer zijn we dan ook MAAR 1,5 uur later vertrokken dan de planning....

Na een uurtje rijden waren we aangekomen op het strand want daar gingen we kamperen. We moesten eerst wat lucht uit de auto banden laten voordat we echt het strand op konden. Het pad was hobbelig en het was echt even goed vasthouden. Een maal op het strand was het rijden goed te doen. De rest van de familie zou dit weekend ook mee gaan kamperen maar stonden op een anderen plek dan wij. We kwamen hen halverwege tegen maar zijn doorgereden naar onze eigen plek om alles op te gaan zetten. Er was alleen een dingetje aan onze plek. de wc was een km verderop. We hadden wel een stoel mee genomen voor Amanda en mij en deze ergens in de bosjes gezet en anders moesten we even aan Sam vragen of hij ons naar het wc gebouw wilde brengen...

In de middag zijn we naar de familie gegaan en hebben daar eventjes gezeten en geborreld. Ook moesten we een luchtbed lenen van een van de broers van Sam voor mij. Dit was een tweepersoons. We dachten dat dat geen probleem moest zijn en heel veel meer keuze was er niet. Jack had in de middag niet geslapen en omdat het hier om 17:00 uur al donker word begonnen we om 16:00 aan onze avond routine. We hadden de uitklapbare douche weer mee. Dus iedereen had een douche, Jack zijn avond eten en zo gauw het donker begon te worden viel hij in slaap. Daarna hebben we ons avond eten gekookt en om het kampvuur gezeten want wat was het fris. Toen bedachten we dat we mijn luchtbed bij de auto nog moesten opblazen. Zo gezegd zo gedaan, toen kwamen we er alleen achter dat het luchtbed niet door de ingang kon. Als we het luchtbed in de tent hadden kunnen opblazen had het wel gepast....

'Gelukkig' had Sam een oud luchtbed mee genomen, deze was alleen beschimmeld maar het was even niet anders. Ik draaide de beschimmelde kant naar beneden en ging slapen. Na drie uur slaap werd ik wakker op de grond, luchtbed lek en het was pas 1:00 dus ik moest nog de hele dag. In de ochtend kroop ik nogal stijf mijn tent uit. Amanda vond het heel erg voor mij en zij dat we dit zouden oplossen. Gelukkig had een andere broer van Sam een extra luchtbed mee die ik kon gebruiken.

Ik was 's avonds nog even bij het kampvuur blijven zitten toen Amanda en Sam al naar bed waren. Opeens hoorden ik wat ritselen in de bosjes naast mij. Ik pakte mij zaklamp en ik zag twee lichtgevende ogen naar me kijken. Ik schrok in het begin maar bleef kalm. Na een tijdje hopte er wat uit de bosjes en kon niet geloven wat ik zag. Een wallaby hopten rustig door onze campingplek.

We startte de dag rustig op met een ontbijtje en koffie. Ondertussen was een vriend van Sam ook aangekomen. Hij zou een nachtje blijven kamperen. Toen we net klaar waren om naar de familie toe te gaan kwamen zij naar ons. Ze kwamen met de mededeling dat iedereen naar huis zou gaan. De ouders van een tante van Jack waren ook mee maar hadden al problemen met hen camper waardoor zij de dag ervoor al naar huis waren gegaan. Het neefje van Jack is deze nacht ziek geworden en niemand van dat gezin had geslapen dus zij zouden ook gaan. De vader van Sam had een fout gemaakt met het boeken dus had een nacht tekort geboekt waardoor zij nu ook naar huis moesten. De andere broer van Sam en zijn vrouw hebben daardoor ook maar besloten om naar huis te gaan omdat zij anders alleen op de campingplek stonden.

Sam had te weinig houd mee genomen dus we hadden een soort fonds opgericht. Ook hadden we namelijk niet meer genoeg koffie en misschien ook niet mee genoeg gas. De hele familie heeft alle spullen afgestaan zodat wij de avond nog door zouden komen ;).

Nadat de familie was vertrokken ben ik met jack naar het strand gelopen en heb ik daar een tijd met hem gespeeld. Zo had amanda wat tijd om bij te slapen want Jack had niet zijn aller beste nachten gehad.

In de avond is Jack weer vroeg in slaap gevallen en hebben wij weer een porkbelly gemaakt op het kampvuur. De avonden waren echt heel koud waardoor ik maar vroeg in bed ben gaan liggen.

Zondag ochtend hebben we na een ontbijtje alle spullen weer ingepakt en zijn we weer terug naar huis gegaan. Nadat alle spullen waren uitgepakt en er wat wasjes aangezet waren heb ik een heerlijke warme douche genomen en even op bed gelegen

Reacties

Reacties

Marianne

Je maakt zo wel van alles mee. Nooit geweten dat je zo’n kampeerder bent. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!