australiaa.reismee.nl

Nederlandse Winkel

Nadat we op maandag onze vasten dingen hebben gedaan was de dinsdag alweer aangebroken.

Ik had geen auto en du hadden we een thuis blijf dagje. Ofja, echt thuis blijven hoeven we natuurlijk niet maar ver weg kunnen we vandaag niet. Ik moest toch nog wat dingetjes halen bij de supermarkt dus hadden we ons stukje lopen en fietsen ook alweer gehad. Bij de supermarkt zit een lunch tent en heb daar voordat we boodschappen gingen doen samen met Jack koffie gedronken. Ik drink namelijk al ruim 8 maanden oploskoffie dus eens of een aantal keer in de week verwen ik mezelf met een cappuccino :).

Ik had wat werkjes gevonden en bedacht wat ik de komende weken met Jack zou willen knutselen. Ik koos er een uit en zette alle spullen klaar. Dit keer gingen we monstertjes maken van kleurstof. Ik Drupte wat kleurstof op het papier en aan Jack de taak om door een rietje te blazen en zo de kleurstof te verspreiden. We blijven natuurlijk wel ontwikkelingsgerichte activiteiten doen ;). Daarna laten we het drogen in de zon en komen er later bij terug na Jack zijn middag dutje.

Wanneer Jack wakker is sprint hij meteen naar buiten want we gaan verder met de monsters. Met een stift kunnen we er nu gezichtjes in tekenen.

Donderdag ben ik samen met Sam (Nederlandse meisje, is al eens vaker voorbij gekomen) naar de Nederlandse winkel gegaan. Ik pikte haar op bij een treinstation en reden samen naar de winkel. We wisten dat je daar ook kon eten dus nadat we onze spulletjes hadden ingeslagen zaten we om 11:00 al aan onze frikandel speciaal. Nu we er toch waren en het er goed in ging hebben we nog een broodje kroket gegeten ;). Zelf had ik ook wat dingetjes gehaald natuurlijk. Ik kwam thuis met hagelslag, muisjes, beschuit, fles curry, pak chocomelk, peperkoek, 10 frikandellen en een pakje kruidenmix voor nasi en een pakje om satésaus te maken. Ik kon mijn geluk niet op! Nadat we klaar waren bij de winkel hebben we de rest van de middag bij Anouk gezeten.

Voor het weekend hadden we met het elfde groepje als waar ik mee naar de Gold Coast ben gegaan afgesproken om naar Sam te gaan in Tamborine Mountain. Hier was ik een aantal weken geleden ook al een nachtje blijven slapen. Ik pikte Rowie en Mila van een treinstation op en reden richting de Gold Coast. Onderweg ging het regenen en het eerste waar ik aan dacht, Ik kom die berg nooit op. Zo gauw dat de weg een beetje nat is slip ik al snel weg met de auto waar ik in rijd. Ik heb mijn mond maar gehouden maar halverwege de berg lukte het echt niet meer. De rij achter mij werd alleen maar langer en het is dan niet chill om iedere keer maar weer verder naar beneden te glijden. Na een aantal pogingen heb ik het opgegeven en hebben we Sam gebeld of zij een andere weg wist. Zij stuurde ons via een anderen weg die een stuk beter ging. Ik ging wel iedere keer in versnelling 2 de berg op maar na dik een uur langer er overgedaan te hebben dan gepland waren we er EINDELIJK!

We zijn daarna bij Sam in de auto gesprongen en hebben wat rond gelopen in een winkelstraat. Daarna hebben we boodschappen gedaan want we hadden bedacht om een borrelplank te maken. Het was einde van de middag en de zon begon al onder te gaan. We reden snel naar een uitkijkpunt om nog de zonsondergang te bekijken. Toen het donker was zijn we naar Sam gereden en hebben daar al het eten berijd. Een drankje of..... kon natuurlijk niet missen ;).

Zondag hebben we uitgeslapen en ons rustig klaar gemaakt. Daarna hebben we ergens een wandeling gedaan en zijn we naar een waterval geweest. Beide plekken was ik een hele tijd geleden al geweest met Meike en Esmee. Als laatst zijn we nog naar een botanic garden geweest. Hier zagen we een kookaburra. Ik kon er nu eindelijk een goede foto van maken. De kookaburra maakt een lachend geluid. Als er een aantal bij elkaar zitten word je er vanzelf vrolijk van :). Daarna begon het te regenen en wilden we ergens gaan lunchen. Alle drogen plekjes waren al bezet dus hadden we besloten om wat te bestellen en mee te nemen naar Sam. Hier hebben we de rest van de middag nog gezellig gezeten en gekletst. Eind van de middag zijn we weer terug gereden naar huis.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!